FAQs
Βρείτε απαντήσεις στις πιο συχνές απορίες σχετικά με τις δράσεις και τις υπηρεσίες μας. Αν δεν βρίσκετε αυτό που ψάχνετε, είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε!
Τα Συστήματα Κοινόχρηστων (ή δημόσιων) Ποδηλάτων (Bike-Sharing Systems) είναι ηλεκτρονικά, αυτοματοποιημένα συστήματα που προσφέρουν τη δυνατότητα για βραχυχρόνιες ενοικιάσεις ποδηλάτων.
Δεν υπάρχει σταθερός κανόνας που να εξαρτάται μόνο από τον πληθυσμό της πόλης σας. Η αναμενόμενη ζήτηση εξαρτάται από τις κλιματικές συνθήκες, την ποδηλατική κουλτούρα της πόλης, το ηλικιακό και μορφωτικό προφίλ των κατοίκων και από μία σειρά από άλλους παράγοντες. Βέβαιο είναι ότι ένα Σύστημα, για να είναι λειτουργικό, απαιτεί έναν ελάχιστο αριθμό Σταθμών και Ποδηλάτων. Η Cyclopolis είναι στη διάθεσή σας να αξιολογήσει για εσάς το πόσους Σταθμούς και ποδήλατα χρειάζεστε.
Η εμπειρία έχει δείξει ότι στις πλέον επιτυχημένες εγκαταστάσεις, ο φορέας που τα λειτουργεί είναι εξειδικευμένος. Για περισσότερους του ενός λόγους δεν συνίσταται η λειτουργία του Συστήματος από τον ίδιο τον Δήμο. Από την άλλη πλευρά, ο Δήμος μπορεί να αναλάβει κάποιες υπηρεσίες που άπτονται της λειτουργίας και, γενικά, θεωρείται καλό να διατηρεί την κατοχή και τον έλεγχο του Συστήματος.
Και εδώ δεν υπάρχει μονοσήμαντη απάντηση. Το βέβαιο είναι ότι θα πρέπει να υπάρχει κάποια χρέωση (δεν μπορεί να παρέχεται τελείως δωρεάν), έτσι ώστε να αποθαρρύνεται η μακρά διακράτηση ή η κλοπή των ποδηλάτων. Στα περισσότερα Συστήματα υπάρχει κάποιο διάστημα δωρεάν χρήσης (μισή ή μία ώρα) και εν συνεχεία η χρέωση αυξάνει γεωμετρικά (ως «ποινή» για τη μη έγκαιρη επιστροφή του ποδηλάτου και την αδυναμία διάθεσής του στον επόμενο χρήστη).
Το πιθανότερο είναι ότι κάποιο ποδήλατο σύντομα θα είναι διαθέσιμο. Εάν, ωστόσο, ύστερα από σύντομη αναμονή δεν έχει έρθει κάποιο ποδήλατο, αρκεί μία τηλεφωνική επικοινωνία στον ειδικό αριθμό και ο φορέας λειτουργίας ενημερώνει τον χρήστη πότε θα μπορεί να του διαθέσει ένα ποδήλατο.
Ο χρήστης και πάλι μπορεί να περιμένει για λίγο έως ότου αδειάσει κάποια θέση ή –ενημερώνοντας σχετικά το Σύστημα- να του δοθεί επιπλέον χρόνος ικανός να φτάσει έως τον επόμενο Σταθμό με διαθέσιμες θέσεις. Ωστόσο, η περίπτωση να μη βρει θέση να αφήσει το ποδήλατο ή ποδήλατο να πάρει είναι πολύ σπάνια, αφού ο Φορέας Λειτουργίας του Συστήματος ενημερώνεται διαρκώς για τη διαθεσιμότητα και, όταν αυτή φτάσει ένα κατώτατο όριο, εκκινεί η διαδικασία ανακατανομής ποδηλάτων μεταξύ Σταθμών, η οποία εξασφαλίζει τη διαθεσιμότητα τόσο ποδηλάτων όσο και θέσεων στάθμευσης.
Ευτυχώς, η διεθνής εμπειρία είναι πλέον σχετικά πλούσια και προσφέρει παραδείγματα τόσο προς μίμηση όσο και προς αποφυγή. Γι’ αυτό και η Cyclopolis δεν προμηθεύει απλώς Συστήματα, αλλά τα συνοδεύει με ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες που εγγυώνται την επιτυχία τους.
Πάντως, εάν θα υπήρχε ένας μοναδικός αναγκαίος κανόνας επιτυχίας, αυτός θα ήταν η αποδοχή του Συστήματος από την κοινότητα. Στην πραγματικότητα όλες οι ενέργειες σχεδιασμού, υλοποίησης και λειτουργίας του Συστήματος στοχεύουν σε αυτό.
Η εμπειρία έχει δείξει ότι αυτό δύσκολα επιτυγχάνεται. Είναι αυτονόητο ότι η οικονομική αποτελεσματικότητα κάθε Συστήματος εξαρτάται από τη ζήτηση που παρουσιάζει και από την εφαρμοζόμενη τιμολογιακή πολιτική. Η Cyclopolis διαθέτει μοντέλα πρόβλεψης των εσόδων και εξόδων λειτουργίας του Συστήματός σας που στοχεύουν στον σωστό οικονομικό προγραμματισμό.